Biznes w czasach kryzysu

Nasze porady

22-06-2021

Trudne czasy w przestrzeni gospodarki są odzwierciedleniem obecnie panującego kryzysu zdrowotnego. Ten zaś przyczynił się do pojawienia się problemów z prowadzeniem firm, biznesów oraz przedsiębiorstw. W związku z tym dla wielu osób naturalnym pytaniem pojawiło się to, czy czas kryzysu jest dobrym momentem do prowadzenia biznesu. Odpowiadając na to pytanie, warto od razu zaznaczyć, że kryzys pandemiczny co do zasady różni się od kryzysu stricte ekonomicznego, choć może go spowodować. Wbrew pozorom wiele największych obecnie firm swoje początki ma właśnie w okresie kryzysu.

Czy w czasie COVIDu warto zakładać biznes?

Rozwój gospodarki jest stały, choć zależnie od okoliczności społeczno-ekonomiczno-zdrowotnych możemy kłaść inny nacisk na to, co w danej chwili jest najlepszym dla nas sposobem na zarobkowanie. Paradoksalnie czas kryzysu wydaje się korzystniejszy dla osób chcących założyć biznes, aniżeli dla tych, które już jakiś prowadzą. Wynika to z faktu, że zakładając własny biznes, od razu dostosowujemy go do zastanych warunków. Z kolei dla firmy, która prosperowała w czasie przed kryzysem, pandemia COVID oznacza konieczność dostosowania się do nowej rzeczywistości. Jeśli firma nie jest w stanie skutecznie tego wykonać, może dojść nawet do jej upadku. Jednak nawet nowe biznesy muszą zadbać o lepsze zaplecze finansowe, aby sprostać nowej rzeczywistości.

Biznes w czasach kryzysu

Korzyści z otwarcia biznesu w czasie kryzysu

Kryzys jest okresem trudnym i wymagającym podejmowania szczególnych działań. Jeśli jednak sprostamy wymogom rynku, możemy osiągnąć sukces pomimo panującej pandemii COVID. To właśnie w tym czasie biznesy ograniczają swoje koszty, a więc możemy zaoferować produkty po cenie niższej niż konkurencja, co jest możliwe m.in. dzięki niższym kosztom stałym. Tu warto pamiętać o tym, że wciąż musimy zarabiać, więc nie możemy zbytnio obniżyć kosztów sprzedaży. Co więcej, określone branże zauważyły szczególny rozkwit właśnie w czasie pandemii. Są to:

  • branża spożywcza,
  • kancelarie podatkowe i biura księgowe,
  • lombardy online,
  • firmy windykacyjne,
  • warsztaty samochodowe,
  • firmy oferujące usługi naprawcze.